امور مساجد شهرستان گلوگاه

امور مساجد شهرستان گلوگاه

در این وبلاگ فعالیتهای فرهنگی و مذهبی امور مساجد شهرستان گلوگاه گنجانده شده است
امور مساجد شهرستان گلوگاه

امور مساجد شهرستان گلوگاه

در این وبلاگ فعالیتهای فرهنگی و مذهبی امور مساجد شهرستان گلوگاه گنجانده شده است

خلاصه خطبه های نماز جمعه شهرستان گلوگاه

نماز عبادی سیاسی جمعه گلوگاه به امامت حجت الاسلام سید ابراهیم میراحمدی در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه ، حجت الاسلام میراحمدی در خطبه اول نماز جمعه 28  فروردین ماه 94 ، ضمن دعوت از مردم به رعایت تقوا، در ادامه تفسیر آیه «تواصوا بالحق» سوره عصر با طرح این سؤال که چرا عده ای حق را نمی پذیرند ، علت آن را چند چیز عنوان کرد.

وی در جواب این سؤال اظهار داشت: یکی از علت های عدم پذیرش حق ، جهل و نادانی است چون آثار پذیرش امر را نمی دانند آن را قبول نمی کنند. امام رضا (ع) فرمود: «اگر مردم خوبی های کلام ما را می دانستند از ما تبعیت می کردند». اگر ما بدانیم نماز چقدر مفید است قطعا دست از آن نمی کشیم و اگر بدانیم که روزه، نماز شب، صله رحم و ... چقدر مهم است آنها را می پذیریم.

حجت الاسلام میراحمدی علت دوم را تعصب بی جا دانست و افزود: حزبی فکر کردن انسان را از حقایق دور می کند و به فرد اجازه پذیرش حق را نمی دهد. مثلا در غرب سفید پوست ها به دلیل تعصبات بی جا ، رنگین پوست ها را مورد ظلم قرار می دهند و به راحتی آنها را می کشند.

وی سومین دلیل را غرور و تکبر ذکر و تصریح کرد: برخی افراد از درون خود را ناتوان می بینند و سعی می کنند در غرور بیرونی این کمبود خود را جبران کنند ، ما از درون باید خود را بزرگ بدانیم البته نباید منجر به خود ستایی شود ، این بزرگ شدن با ایمان به خدا امکان پذیر است  نه با پول و ثروت.

خطیب جمعه گلوگاه در خطبه دوم ، ضمن برشمردن مناسبت های هفته ، میلاد با سعادت امام محمد باقر (ع) را تبریک و اشاره ای به حدیثی از آن حضرت کرد که می فرماید: « سه خصلت است که صاحب آنها نمی میرد مگر آنکه وزر و وبالش را ببیند : ستمگری ، قطع رحم ، دروغگویی» .

حجت الاسلام میراحمدی در ادامه به بیان مطالبی در خصوص مناسبت های دیگر هفته از جمله شهادت امام هادی (ع) ، لیله الرغائب«شب آرزوها» ، سالروز تشکیل سپاه پاسداران و ارتش و همچنین تحولات مهم منطقه پرداخت.


بازدید رییس اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه از مسجد محوری محمدی

رییس اداره تبلیغات اسلامی  گلوگاه به همراه مسئول فرهنگی اداره اوقاف این شهرستان از تعمیرات مسجد محوری محمدی بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه ،  محمدعلی میرزایی مسئول روابط عمومی این اداره روز شنبه 29 فروردین ماه 94 از بازدید حجت الاسلام فعالی رییس این اداره از تعمیرات مسجد محوری محمدی این شهر خبر داد.

وی افزود: در این بازدید که حسین صالحی مسئول فرهنگی اوقاف گلوگاه و اعضای هیئت امناء مسجد محمدی نیز حضور داشتند حجت الاسلام فعالی بر تسریع در تعمیر این مسجد تأکید کرد.

قابل ذکر است ، مراسم معنوی اعتکاف در سال های گذشته  در این مسجد برگزار می شد که امسال به علت تعمیرات ، در مسجد علوی برگزار خواهد شد.



برگزاری جلسه هم اندیشی ستاد نماز جمعه شهرستان گلوگاه

جلسه هم اندیشی ستاد نماز جمعه شهرستان گلوگاه با حضور رییس اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان در روستای لمراسک برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه ،  حجت الاسلام حسینعلی فعالی رییس این اداره روز دوشنبه 24 فروردین ماه 93 از برگزاری جلسه ستاد نماز جمعه گلوگاه در مسجد جامع روستای لمراسک خبر داد.

وی افزود: در این جلسه بر اطلاع رسانی مجموعه های فرهنگی به زیر مجموعه ها برای شرکت حداکثری مردم در نماز جمعه ، انجام تبلیغات محیطی در زمینه فریضه نماز جمعه ، اقدام آموزش و پرورش در جهت اطلاع رسانی و تشویق دانش آموزان مدارس برای حضور در نماز جمعه و همچنین فراهم نمودن وسایل نقلیه برای ایاب و ذهاب نمازگزاران روستایی و ... تأکید شده است.

قابل ذکر است ، قبل از برگزاری این جلسه نماز مغرب و عشاء به امامت حجت الاسلام سیدعلی نبوی روحانی مستقر روستا اقامه شد.


خلاصه خطبه های نماز جمعه شهرستان گلوگاه

نماز عبادی سیاسی جمعه گلوگاه به امامت حجت الاسلام سید ابراهیم میراحمدی در مسجد جامع این شهر برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه ، حجت الاسلام میراحمدی در خطبه اول نماز جمعه 21  فروردین ماه 94 ، ضمن دعوت از مردم به رعایت تقوا و تبریک میلاد خجسته حضرت فاطمه زهرا (س) ، موضوع این خطبه را به مقام و جایگاه زن اختصاص داد.

وی اظهار داشت: زن و مرد مکمل یکدیگر هستند یعنی مرد نقص هایی دارد که زن آنرا کامل می کند و زن نیز نقص هایی دارد که مرد آن را برطرف می کند.

خطیب جمعه گلوگاه افزود: زن فضیلت هایی دارد که مرد فاقد آن است که از جمله آن می توان به مادری اشاره کرد لذا بزرگترین جنایت غرب این است که نقش مادری را از زن گرفتند.

وی در ادامه به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد که آن حضرت فرمود: اگر انسان می خواهد به سعادت برسد از طریق مادر به سعادت می رسد و اگر می خواهد به شقاوت برسد از طریق مادر به آن خواهد رسید بنابر این نقش مادری نباید فراموش شود.

حجت الاسلام میراحمدی در خطبه دوم ضمن اشاره به مناسبت های هفته ، مطالبی در خصوص فرمایشات مقام معظم رهبری از جمله بحث هسته ای ، برداشته شدن همه تحریم ها ، عدم اعتماد به دشمن و موضوع نسل کشی در کشور یمن بیان کرد.


برگزاری مراسم جشن میلاد حضرت زهرا (س) در مسجد محوری محمدی گلوگاه

مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) در مسجد محوری محمدی شهر گلوگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه ،  به مناسبت میلاد با سعادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) مراسم جشن با شکوهی در شب ولادت آن حضرت با حضور حجت الاسلام طائب رییس قرارگاه راهبردی عمار و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در مسجد محوری محمدی گلوگاه برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام طائب با تبریک این شب خجسته ، مطالبی پیرامون شخصیت حضرت زهرای مرضیه (س) بیان کرد.

در ادامه این مراسم تعدادی از مداحان و شاعران اهل بیت (ع) به مدح و مولودی خوانی در وصف آن حضرت پرداختند.