امور مساجد شهرستان گلوگاه

امور مساجد شهرستان گلوگاه

در این وبلاگ فعالیتهای فرهنگی و مذهبی امور مساجد شهرستان گلوگاه گنجانده شده است
امور مساجد شهرستان گلوگاه

امور مساجد شهرستان گلوگاه

در این وبلاگ فعالیتهای فرهنگی و مذهبی امور مساجد شهرستان گلوگاه گنجانده شده است

خلاصه خطبه های نماز جمعه شهرستان گلوگاه

نماز عبادی سیاسی جمعه گلوگاه به امامت حجت الاسلام سید ابراهیم میراحمدی در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه ، حجت الاسلام میراحمدی در خطبه اول نماز جمعه 25  اردیبهشت 94 ، ضمن دعوت از مردم به رعایت تقوا ، گفت: تمام مصداق بارز قرآن پیامبر اکرم (ص) است،وی در زمان خود سختی ها و آزارهای زیادی را از سوی مردم متحمل شد،در جنگ احد دندانش را شکستند ، دشمنان شکمبه گوسفند را بر سر او میریختند تا مانع تبلیغ او شوند ، وی را دیوانه و ساحر و جادوگر خواندند اما او دست از تبلیغ اسلام بر نداشت و اینها نشانه صبر پیامبر بود.

وی افزود: ناراحتی های پیامبر به خاطر ناملایمات نبود بلکه اشک او بخاطر مردمی بود که شتابان به سمت جهنم می روند ، چرا بی مهابا و بدون هیچ تأملی به سوی جهنم در حرکت هستند.

حجت الاسلام میراحمدی در خطبه دوم با بیان اینکه مسئولین باید مراقب باشند که در پشت تریبون بین المللی چه می گویند ، تصریح کرد: سخنان معاون رییس جمهور در پشت تریبون بین المللی در خصوص آزاد شدن ورود بانوان به ورزشگاه ها بسیار ناراحت کننده بود. در پارک های عمومی همه شاهد فساد های فراوان هستند و تا بحال نتوانستیم این فسادها را پاکسازی کنیم ، چطور می توان فسادهایی که از مختلط شدن ورزشگاه ها به وجود می آید را جمع کرد ، چگونه می توان مساله حرمت نگاه زن به بدن مرد نامحرم را توجیح کرد!

خطیب جمعه گلوگاه ابراز داشت: ما یک نظام اسلامی هستیم و در اسلام آمده است که زن نباید به بدن عریان مرد نامحرم نگاه کند ، نباید این سخن از زبان یک مسئول کشوری جاری شود ، زیرا ما مسئول خون شهیدان هستیم.

وی در خصوص جلسه سران آمریکا با رژیم آل سعود در کمپ دیوید گفت: علت تشکیل این جلسه نجات رژیم عربستان از باتلاق و لجنی که خودشان بوجود آورده اند ، بوده است.

سیدابراهیم میراحمدی در ادامه اظهار داشت: این یک خطای بین المللی و غیرقابل بخشش است،هیچ مکتبی تجاوز را قبول نخواهد کرد.

امام جمعه شهرستان گلوگاه در پایان ضمن تبریک ایام بعثت پیامبر اکرم (ص) و گرامیداشت شعرای ایرانی گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باید این شعرا را به مردم یاد آوری و یاد و نام آنان را گرامی بدارد.


خلاصه خطبه های نماز جمعه شهرستان گلوگاه

نماز عبادی سیاسی جمعه گلوگاه به امامت حجت الاسلام سید ابراهیم میراحمدی در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه ، حجت الاسلام میراحمدی در خطبه اول نماز جمعه 18  اردیبهشت 94 ، ضمن دعوت از مردم به رعایت تقوا ، در ادامه تفسیر آیه (و تواصوا بالصبر) سوره عصر اظهار داشت: صبر در ذهن ما یک معنای ساده ای دارد و آن این است که در برابر سختی ها و مصیبت ها بی تاب نشویم اما صبر در قرآن معنای گسترده تری دارد . بیش از صد آیه در قرآن در مورد صبر آمده و این نشان می دهد که موضوع صبر بسیار مهم است.

وی افزود: در قرآن سه نوع صبر داریم : 1: صبر در برابر مصیبت: و این به آن معناست که مصیبت ها نباید انسان را در خود هضم کند بلکه انسان مومن مصیبت ها را در خود هضم می کند. 2: صبر در عبادت و انجام تکالیف الهی: اطاعت کردن سخت است چرا که نفس انسان دائم به سوی گناه کشیده می شود و شیطان انسان را از عبادت بازمی دارد، ما باید در مقابل هوسهای بیرونی و درونی مقاومت کنیم و انسان مومن است که می تواند با ایستادگی و صبر بینی شیطان را به خاک بمالد. 3: صبر از معصیت و گناه : انسان اگر در هر لحظه خدا را ناظر ببیند می تواند در مقابل گناهانی که زمینه اش برای او فراهم می شود مقاومت کند و خود را از گناه دور کند.

خطیب جمعه گلوگاه تصریح کرد: در هرسه مورد یک چیز مشترک است و آن مقاومت و ایستادگی است و آیه «و تواصوا بالصبر» به این نکته اشاره دارد که صبر در همه مسائل زندگی ما مفید است ، در مسائل توحیدی، نبوت، معاد، اخلاق و زندگی اجتماعی و ... پس مشخص می شود که صبر یک معنای گسترده دارد.

حجت الاسلام میراحمدی در خطبه دوم با برشمردن مناسبت های هفته ، سالروز شهادت امام کاظم (ع) را تسلیت و جهت تبرک حدیثی از آن حضرت نقل کرد که می فرماید«کسی که هر روز خود را محاسبه نکند از ما نیست».

وی در ادامه ضمن اشاره به نکاتی در خصوص مسائل یمن ، از همه نمازگزاران خواست در راهپیمایی محکومیت جنایات وحشیانه آل سعود بر ضد مردم مظلوم یمن حضوری پرشور داشته باشند.


حضور امام جمعه نکا در جمع معتکفین مسجد علوی گلوگاه

امام جمعه شهرستان نکا در جمع معتکفین برادر مسجد  علوی گلوگاه حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه ،  حجت الاسلام فعالی رییس این اداره و حجت الاسلام محمدباقر محمدی لایینی امام جمعه شهرستان نکا روز یک شنبه 13 اردیبهشت 94 در جمع معتکفین برادر مسجد  علوی گلوگاه حضور یافتند.

امام جمعه نکا در جمع معتکفین ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت علی (ع) و روز پدر به همه پدران و قبولی طاعات و عبادات ، پیرامون فضایل آن حضرت و مراسم معنوی اعتکاف مطالبی را بیان کرد.

خاطرنشان می شود ، در پایان نماز ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام خادمی امام جماعت این مسجد اقامه شد.


حضور امام جمعه نکا در جمع معتکفین مسجد جامع گلوگاه

امام جمعه شهرستان نکا در جمع معتکفین خواهر مسجد  جامع گلوگاه حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه ،  حجت الاسلام فعالی رییس این اداره و حجت الاسلام محمدباقر محمدی لایینی امام جمعه شهرستان نکا روز یک شنبه 13 اردیبهشت 94 در جمع معتکفین خواهر مسجد  جامع گلوگاه حضور یافتند.

امام جمعه نکا در جمع معتکفین ضمن تبریک به مناسبت ولادت با سعادت حضرت علی (ع) و همچنین تسلیت وفات حضرت زینب کبری (س) و قبولی طاعات و عبادات ، پیرامون مراسم معنوی اعتکاف و فضایل آن مطالبی را بیان کرد.


برگزاری جشن میلاد حضرت علی (ع) در دفتر امام جمعه گلوگاه

مراسم جشن میلاد حضرت علی (ع) در دفتر امام جمعه شهرستان گلوگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه ،  مراسم جشن میلاد امیرالمؤمنین علی (ع) با حضورحجت الاسلام فعالی رییس اداره تبلیغات اسلامی ، روحانیون و جمعی از عاشقان ولایت روز شنبه 12 اردیبهشت 94 در دفتر امام جمعه برگزار شد.

در این مراسم باشکوه ، حجت الاسلام فعالی و برخی از حضار به مدح و مولودی خوانی در وصف امیرالمؤمنین (ع) پرداختند .