امور مساجد شهرستان گلوگاه

امور مساجد شهرستان گلوگاه

در این وبلاگ فعالیتهای فرهنگی و مذهبی امور مساجد شهرستان گلوگاه گنجانده شده است
امور مساجد شهرستان گلوگاه

امور مساجد شهرستان گلوگاه

در این وبلاگ فعالیتهای فرهنگی و مذهبی امور مساجد شهرستان گلوگاه گنجانده شده است

برگزاری همایش ائمه جماعات مدارس شهرستان گلوگاه

همایش ائمه جماعات مدارس شهرستان گلوگاه با حضور امام جمعه ، رییس آموزش و پرورش ، مسئول اعزام مبلغین اداره تبلیغات اسلامی و ائمه جماعات مدارس در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه ،  حجت الاسلام حسینعلی فعالی رییس این اداره روز یک شنبه 29 شهریور 94 از برگزاری همایش ائمه جماعات مدارس شهرستان گلوگاه با حضور امام جمعه ، رییس آموزش و پرورش ، مسئول اعزام مبلغین اداره تبلیغات اسلامی و ائمه جماعات مدارس در دفتر امام جمعه خبر داد.

در این همایش که روز پنجشنبه 26 شهریور ماه از سوی آموزش و پرورش برگزار شد ، فریدون کلبادی نژاد رییس آموزش و پرورش مطالبی در خصوص اهمیت اقامه نماز جماعت در مدارس بیان کرد.

در ادامه ، حجت الاسلام میراحمدی امام جمعه گلوگاه ضمن خیرمقدم با بیان اینکه کسب علم برای رشد اقتصادی باید در کنار تهذیب و معنویت باشد ، گفت: سرمایه های واقعی ما دانش آموزان مستعد و آماده و متدین ما هستند ، اینها اگر نباشند نفت چه فایده ای دارد ، کشورهای دیگر هم نفت دارند ولی مدیر و متفکر و مبتکر ندارند بنابر این سرمایه های این مملکت دانش آموزان هستند .

وی افزود: یکی از نکات مهم در مورد دانش آموزان این است که باید آنها را متدین و نمازخوان بار بیاوریم ، نماز در مدارس یکی از عوامل مهم متدین نمودن دانش آموزان است.

حجت الاسلام میراحمدی با اشاره به اینکه در نماز مدارس دو گروه مسئولند ، اظهار داشت: یکی از این دو گروه علما و روحانیون هستند که باید احساس تکلیف کنند و حضور خودشان را در مدارس پررنگ تر کنند گروه دوم مدیران اند که متأسفانه ضعیف عمل می کنند و نسبت به نماز در مدارس بی اهمیت اند و فقط شعار می دهند چه در سطح استان و چه کشور .

وی خطاب به مسئولین آموزش و پرورش کشور گفت: شما برای همه چیز بودجه دارید اما در خصوص عالم و روحانی مدارس که این همه هزینه می کنند برای اقامه نماز جماعت در مدارس بودجه ندارید ، پس این مدرسه ها را چگونه می سازید؟ از همان جایی که این هزینه ها را می کنید از همان جا هزینه روحانیون را تأمین کنید.

امام جمعه گلوگاه تصریح کرد: اگر واقعا دین برای شما ملاک و معیار است و حکومت اسلامی مد نظر شماست و اگر می خواهید نماز را در مدارس احیاء کنید ، به روحانیون بهاء بدهید.

میراحمدی با انتقاد شدید از آموزش و پرورش ، ابراز داشت: متأسفانه مسئولین آموزش و پرورش با حقوق اندک و ناچیزی که برای ائمه جماعات مدارس در نظر می گیرند و آن هم بعد از چند ماه به آنان پرداخت می شود ، موجب تحقیر آنان می شوند و این مایه تأسف است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسئولین آموزش و پرورش شهرستان باید برنامه ریزی کنند و خیرین شهرستانی را دعوت کنند تا هزینه های ائمه جماعات مدارس را پرداخت کنند.

یادآور می شود در پایان این همایش ، ائمه جماعات مدارس مشکلات و نظرات و انتقادات خود را بیان کردند.

برگزاری جلسه تفسیر نهج البلاغه در مسجد خاتم الاوصیاء گلوگاه

به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه ، جلسه تفسیر نهج البلاغه با حضور حجت الاسلام رضوانی در مسجد خاتم الاوصیاء گلوگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه ،  سعید اسدپور کارشناس فرهنگی این اداره روز پنج شنبه 19 شهریور 94 از برگزاری جلسه تفسیر نهج البلاغه توسط حجت الاسلام علی رضوانی در مسجد خاتم الاوصیاء گلوگاه خبر داد.

حجت الاسلام رضوانی در این جلسه با اشاره به خطبه 88 کتاب نهج البلاغه ، عوامل هلاکت انسان را تشریح کرد.

وی یکی از عوامل هلاکت را عبرت نگرفتن عنوان و اظهار داشت: طبق فرمایشات امیرالمؤمنین علی (ع) در سختی ها و مشکلاتی که مردم با آن روبرو هستند درس های عبرتی وجود دارد درحالیکه مردم عبرت نمی گیرند ، بنابر این نه هر صاحب قلبی خردمند و نه هر دارنده گوشی شنوا و نه هر دارنده چشمی بیناست .

حجت الاسلام رضوانی عامل دیگر هلاکت را خود رأیی دانست و گفت: حضرت علی (ع) در این خصوص می فرماید «در شگفتم از خطاى گروه‏ هاى پراکنده با دلایل مختلف که هر یک در مذهب خود دارند ، نه گام بر جاى گام پیامبر (ص) مى‏ نهند، و نه از رفتار جانشین او پیروى مى‏ کنند، نه به غیب ایمان مى‏ آورند و نه خود را از عیب بر کنار مى‏ دارند، به شبهات عمل مى ‏کنند و در گرداب شهوات غوطه‏ ورند، نیکى در نظرشان همان است که مى‏پندارند و زشتى‏ ها همان است که آنها منکرند، در حل مشکلات به خود پناه مى‏ برند و در مبهمات تنها به رأى خود تکیه مى ‏کنند، گویا هر کدام، امام و راهبر خویش مى ‏باشند که به دستگیره‏ هاى مطمئن و اسباب محکمى که خود باور دارند چنگ مى ‏زنند».


خلاصه خطبه های نماز جمعه شهرستان گلوگاه

نماز عبادی سیاسی جمعه گلوگاه به امامت حجت الاسلام سید ابراهیم میراحمدی در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه ، حجت الاسلام میراحمدی در خطبه نماز جمعه 13 شهریور 94  ضمن دعوت از مردم به رعایت تقوای الهی ، با توجه به آیات قرآن در خصوص صبر گفت: کسانی هستند که زمانی مصیبتی به آنها می رسد صبر پیشه می کنند ، مصیبت ها انسان را پخته می کند بنابراین باید در برابر مشکلات و سختی ها صبر کرد.

وی درباره موضوع شکسته شدن تحریم ها اظهار داشت: باید بسیار مراقب باشیم زیرا دشمن پس از شکسته شدن تحریم‌ها نقشه های شومی دارد و در فکر شکستن مقاومت اقتصادی ما است.

امام جمعه گلوگاه تاکید کرد: باید راه های نفوذ دشمن را ببندیم ، یکی از راه‌های نفوذ دشمن مدیرانی هستندکه در عمل به اقتصاد مقاومتی اهتمام لازم را ندارند ، این افراد دم از اقتصاد می‌زنند اما مجوز صادارت می‌دهند، هر کس با اقتصاد مقاومتی مقابله کند ما او را انقلابی نمی‌دانیم.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو ، ابراز داشت: در کشور ما دموکراسی حاکم است و انتخابات برگزار می‌شود، اگر انتخابات نبود دشمن با ما نه تنها مذاکره نمی‌کرد بلکه مبارزه می‌کرد زیرا دشمن برای اغنای افکار عمومی جهان بهانه داشت و حمله نظامی می‌کرد.

میراحمدی تصریح کرد: اولین معیار یک نماینده مجلس، تعهد به مبانی انقلاب اسلامی است و یکی از مبانی بسیار مهم انقلاب اسلامی مبارزه با استکبار جهانی است ، نماینده مجلسی که قائل به مبارزه با استکبار جهانی نباشد یا به نوعی سر سازش با جهان لیبرال و آمریکا داشته باشد نماینده مناسبی نیست.

وی بیان کرد: دشمن به دنبال شکستن قدرت مبارزه با استکبار جهانی است و اگر بفهمد ما اهل مبارزه نیستیم قصد نابودی ما را خواهد داشت و همین امیدواری دشمن بود که در فتنه سال ۸۸ به انقلاب ضربه زد و رهبر معظم انقلاب از همه چیزش مایه گذاشت و پرده از جنایت فتنه ۸۸ برداشت.

خطیب جمعه گلوگاه افزود: دشمن در زمینه فتنه سال 88 چه گفت؟ بروید سخنرانی اوباما را موشکافی کنید ، گفته بود «من به درون ایران امیدوارم و اگر به همین صورت پیش برود خوب است».

برگزاری همایش احکام فقه بازار در مسجد خاتم الاوصیاء گلوگاه

به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه ، همایش احکام فقه بازار در مسجد خاتم الاوصیاء گلوگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه ،  حجت الاسلام فعالی رییس این اداره روز دوشنبه 9 شهریور 94 از برگزاری همایش احکام فقه بازار با سخنرانی حجت الاسلام میراحمدی امام جمعه و حضور اصناف در مسجد خاتم الاوصیاء خبر داد.

حجت الاسلام میراحمدی در این همایش با بیان اینکه دین مبین اسلام علاوه بر توجه به مسائل فردی مثل نماز و روزه ، به مسائل اجتماعی مثل کسب و کار نیز توجه دارد ، افزود: برخی فکر می کنند مسائل اجتماعی تحت پوشش احکام اسلام قرار نمی گیرد در حالیکه این تفکر اشتبا ه است.

وی با بیان اینکه برای موفقیت در کسب و کار باید ارزش های اخلاقی و معنوی را مورد توجه قرار داد ، افزود: یکی از مهمترین چیزها در کسب و تجارت ، خوش اخلاقی و برخورد خوب است.

میراحمدی در ادامه با برشمردن نمونه هایی از ارزش های اخلاقی از جمله صداقت ، اعتماد ، احترام و مسئولیت پذیری ، به تشریح آنها پرداخت.

برگزاری مراسم معنوی محفل انس با قرآن کریم در مسجد خاتم الاوصیاء گلوگاه

مراسم معنوی محفل انس با قرآن کریم با حضور رییس اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه در مسجد خاتم الاوصیاء این شهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه ، حسینعلی فعالی رییس این اداره روز یک شنبه 8 شهریور 94 از برگزاری مراسم معنوی محفل انس با قرآن کریم  در مسجد خاتم الاوصیاء گلوگاه خبر داد.

وی افزود: در این مراسم که با حضور سجاد عظیمی قاری برجسته شهرستان گلوگاه برگزار شد تلاوت زیبای کلام روح بخش قرآن کریم توسط این قاری ، فضای معنوی خاصی به این محفل بخشید.