امور مساجد شهرستان گلوگاه

امور مساجد شهرستان گلوگاه

در این وبلاگ فعالیتهای فرهنگی و مذهبی امور مساجد شهرستان گلوگاه گنجانده شده است
امور مساجد شهرستان گلوگاه

امور مساجد شهرستان گلوگاه

در این وبلاگ فعالیتهای فرهنگی و مذهبی امور مساجد شهرستان گلوگاه گنجانده شده است

خلاصه خطبه های نماز جمعه شهرستان گلوگاه

نماز عبادی سیاسی جمعه گلوگاه به امامت حجت الاسلام سید ابراهیم میراحمدی در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه ، حجت الاسلام میراحمدی در خطبه اول نماز جمعه 26 تیر 94 ، ضمن دعوت از مردم به رعایت تقوای الهی ، گفت: مهمترین رکن تقوا گناه نکردن است و گناه نکردن آسان تر از توبه کردن است ، ما باید گناه را یک دشمن بدانیم چرا که قرآن صریحا گفته است که شیطان دشمن شماست و روی این موضوع تاکید کرده است.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان مهمترین کار گناه نکردن است،گناه دشمن خداست، اگر با خدا دوست هستید باید از گناه دوری کنید ، خدا و گناه با هم در تضاد هستند و نمی شود هم با خدا و هم با دشمن خدا دوست بود.

حجت الاسلام میراحمدی تصریح کرد: در این ماه حتی کسانی که توانایی روزه گرفتن ندارند و به گونه ای روزه بر آنها حرام است، سعی می کنند تا کامل غذا نخورند و یا در جلوی روزه داران غذا نمی خورند و این نشانه ایمان و ادب است ، ادب در ماه رمضان از روزه گرفتن مهمتر است.

وی در ادامه ابراز داشت: متاسفانه در این منطقه برنامه های شبانه برای عبادت در مساجد اجرا نشده و مسجد ها را خالی گذاشتیم و این بسیار ناراحت کننده است و باعث ضعیف شدن معرفت دینی می شود .

خطیب جمعه گلوگاه در خطبه دوم ضمن تقدیر و تشکر از روحانیون و مبلغین و مراکز فرهنگی که در این ایام در جهت تقویت مساجد تلاش کرده اند ، گفت: عزیزان و مسئولین را دعوت می کنیم به جذب سرمایه گذاران و کارآفرینان برای این منطقه که از فرصت ها استفاده کنند ، در طول 36 سال فرصت های زیادی از دست رفته است و شهرستان گلوگاه از هر حیث محروم مانده است.

حجت الاسلام میراحمدی در ادامه ضمن برشمردن مناسبت های هفته و با اشاره به فرا رسیدن عید سعید فطر ، مطالبی در این خصوص و پرداخت زکات فطریه بیان کرد.

وی در پایان با اشاره به موضوع توافق هسته ای ، تأکید کرد: از این نتیجه ذوق زده نشوید ، ذوق زده گی پیام بدی به دشمن می دهد زیرا هنوز به تصویب نرسیده است و در6 ماه آینده تصویب خواهد شد و لذا با نشان دادن ذوق زدگی ، دشمن مارا با مشکلاتی مواجه می کند از طرفی مایوس هم نباید شد ، هم یأس و هم ذوق زدگی هر دو منفی است.

برگزاری همایش عفاف و حجاب در مسجد محمدی گلوگاه

همایش عفاف و حجاب با سخنرانی رییس اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه در مسجد محوری محمدی این شهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه ،  همایش عفاف و حجاب با سخنرانی حجت الاسلام حسینعلی فعالی رییس این اداره روز چهارشنبه 24 تیرماه 94 در مسجد محوری محمدی این شهر برگزار شد.

در این همایش که به مناسبت هفته عفاف و حجاب برگزار شد ،حجت الاسلام فعالی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه داران و نمازگزاران ، مطالبی در زمینه عفاف و حجاب و آثار آن در جامعه بیان کرد.

وی در این خصوص اظهار داشت: همانطور که در دین مبین اسلام بر رعایت عفاف و حجاب تأکید شده ،در آموزه های ادیان دیگر مانند یهود و مصیحیت و ... نیز به این امر مهم اشاره و تصریح شده و مختص به دین اسلام نیست.

رییس اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه در ادامه با اشاره به آیه 6 سوره تحریم که می فرماید «ای کسانی که ایمان آورده اید ! خود و خانواده خود را از آتشی که هیزم آن انسان ها و سنگ ها هستند حفظ کنید» گفت: ما باید ترویج عفاف و حجاب را از خانه و خانواده خودمان آغاز کنیم .

وی در پایان با اشاره به سیره و روشی که اهل بیت (ع) بخصوص حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب کبری (س) داشتند ، خاطرنشان کرد: مردان و زنان جامعه ما نیز باید اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را الگوی خود قرار دهند تا به سعادت دنیوی و اخروی برسند.

یادآور می شود ، در پایان این مراسم به چهار نفر از دختران نوجوان محجبه هدایایی از طرف اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه داده شد.


خلاصه خطبه های نماز جمعه شهرستان گلوگاه

نماز عبادی سیاسی جمعه گلوگاه به امامت حجت الاسلام سید ابراهیم میراحمدی در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه ، حجت الاسلام میراحمدی در خطبه اول نماز جمعه 19 تیر 94 ، ضمن دعوت از مردم به رعایت تقوای الهی ، گفت: این روزها فرصت خوبی است برای کسب تقوا ، بنابر این تا این روزها و فرصت ها هست ما باید ظرف وجودی خود را پر کنیم که تا یک سال دیگر بتوانیم از توشه برگرفته در این ماه استفاده کنیم.

وی افزود: رسیدن به خواسته ها و معنویت جز در سایه محبت امکان ندارد، محبت اهل بیت (ع) اگر نباشد انجام اعمال بی معناست. شیطان بسیار عبادت می کرد اما محبتی در دلش نبود، ما هم اگر همه عبادات را انجام دهیم و محبت خدا و اولیاء در دل ما نباشد فایده ای ندارد.

حجت الاسلام میراحمدی در خطبه دوم ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس و بیان مطالبی در این زمینه و همچنین تقدیر و تشکر از روزه دارانی که در راهپیمایی این روز شرکت کردند ، مناسبت های هفته را یادآور شد.

وی در این خصوص به مناسبت هایی از جمله سالروز حمله رضاخان به مسجد گوهرشاد ، سالروز کودتای نوژه و سالروز تأسیس مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد.

خطیب جمعه گلوگاه در ادامه به بیان مسائل منطقه بویژه وقایع یمن ، سوریه ، عراق و همچنین گفتگوهای هسته ای پرداخت.

برگزاری محفل انس با قرآن کریم در روستای آغوزدره گلوگاه

به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه ، مراسم محفل انس با قرآن کریم در روستای آغوزدره برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه ،  حجت الاسلام حسینعلی فعالی رییس این اداره روز شنبه 20 تیرماه 94 از برگزاری مراسم معنوی محفل انس با قرآن کریم  با حضور حسین پوریانی مسئول کانون قرآن این اداره در مسجد جامع روستای آغوزدره خبر داد.

وی افزود: در این مراسم که با حضور قاریان و حافظان و مردم روستا برگزار شد ، ضمن قرائت آیاتی از کلام الله مجید از 6 نفر از فعالان قرآنی روستا با اهداء هدایای نقدی تجلیل بعمل آمد.

خاطرنشان می شود ، این مراسم در سومین شب از لیالی پر فضیلت قدر به همراه اقامه نماز جماعت و افطاری انجام شد.


برگزاری مراسم معنوی محفل انس با قرآن کریم در روستای تیرتاش گلوگاه

مراسم معنوی محفل انس با قرآن کریم با حضور مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی و قاریان و حافظان در تکیه فاطمیه روستای تیرتاش گلوگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه ،  مراسم معنوی محفل انس با قرآن کریم  روز شنبه 13 تیرماه 94 از سوی خانه قرآن شهید میرعماد تیرتاش با حضور حسین پوریانی مسئول کانون قرآن اداره ، حجت الاسلام یعقوبی از اساتید دانشگاه ، قاریان و حافظان و شیفتگان کتاب آسمانی در تکیه فاطمیه این روستا برگزار شد. 

ادامه مطلب ...