امور مساجد شهرستان گلوگاه

امور مساجد شهرستان گلوگاه

در این وبلاگ فعالیتهای فرهنگی و مذهبی امور مساجد شهرستان گلوگاه گنجانده شده است
امور مساجد شهرستان گلوگاه

امور مساجد شهرستان گلوگاه

در این وبلاگ فعالیتهای فرهنگی و مذهبی امور مساجد شهرستان گلوگاه گنجانده شده است

برگزاری همایش بزرگ هم اندیشان نماز جمعه شهرستان گلوگاه

همایش بزرگ هم اندیشان نماز جمعه شهرستان گلوگاه با حضور رییس اداره تبلیغات اسلامی در سالن فجر اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه ،  در این مراسم که در روز یک شنبه 4 مرداد ماه 94 برگزار شد حجت الاسلام سید ابراهیم میراحمدی امام جمعه گلوگاه با گرامیداشت سالروز اقامه اولین نماز جمعه جمهوری اسلامی ایران ، در خصوص اهمیت برپایی نماز جمعه نکاتی را یادآور شد.

وی در این باره اظهار داشت: شرط اصلی نماز جمعه ایمان است همانطور که خداوند در آیه 9 سوره جمعه می فرماید«ای کسانی که ایمان آورده اید ...» بنابر این خطاب این آیه به مؤمنان است و در ادامه هم می فرماید«وقتی صدای اذان روز جمعه را شنیدید خرید و فروش را رها کنید و به سوی ذکر خدا بشتابید» و این نشان از اهمیت نماز جمعه دارد.

حجت الاسلام میراحمدی در ادامه افزود: اولین حرکت سیاسی و اجتماعی پیامبر اکرم (ص) برپایی نماز جمعه بود و سیره امیرالمؤمنین علی (ع) نیز نشان دهنده اهمیت این فریضه الهی است چرا که آنحضرت در نماز جمعه خلفای زمان خویش شرکت می کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: متأسفانه برخی افراد به بهانه اینکه نماز جمعه سیاسی و جناحی است در آن شرکت نمی کنند در حالیکه اصلا اینگونه نیست و این امر مهم ربطی به هیچ حزب و گروهی ندارد.

امام جمعه گلوگاه تصریح کرد: اگر از نماز جمعه غفلت کنیم ، به نظام جمهوری اسلامی خیانت کردیم و قطعا ضرر خواهیم کرد و در پایان از مسئولین هم می خواهم که به مصلای در حال ساخت گلوگاه نیز توجه بیشتری داشته باشند چرا که محل کنونی اقامه نماز جمعه گنجایش نمازگزاران را ندارد.

در ادامه این مراسم مهندس طوسی فرماندار و رحمت الله عشقی دادستان شهرستان گلوگاه ضمن گرامیداشت سالروز اقامه اولین نماز جمعه جمهوری اسلامی ایران به امامت آیت الله طالقانی ، مطالبی را بیان کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد